کد خبر: 251065
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
خودروهای فرسوده

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه سال گذشته ۷۲هزار دستگاه خودرو حمل‌ونقل عمومی فرسوده اسقاط کردیم که 8هزار دستگاه آن تاکسی بوده است، گفت: در سال جاری ۱۶۸هزار خودرو غیرتاکسی اسقاط شده‌ است.

مهران سالاریه با اشاره به اینکه این ستاد در دل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اولین بار ایجاد شد، اظهار کرد: نوسازی‌ تاکسی‌های فرسوده از سال ۱۴۰۲ و اواخر خردادماه سال گذشته باردیگر استارت خورد و ۸۰۹۸ دستگاه خودرو در ناوگان حمل‌ونقل عمومی سال قبل نوسازی شدند که از این تعداد بالغ‌بر ۹۰درصد تاکسی‌های شهری و ۷۱۲ دستگاه نیز مربوط به تاکسی‌های برون‌شهری بوده است.

وی ادامه داد: در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به ویژه تاکسی‌ها ۶۳ میلیون لیتر بنابر بررسی کارشناسان در مصرف سوخت صرفه‌جویی صورت گرفت و ۶۲ میلیون دلار برای کشور این نوسازی‌ها آورده داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای سال جاری یکی از دغدغه‌های این ستاد است، به ورود جدی اتحادیه سازمان‌های مدیریت حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور در این بخش تاکید کرد و گفت: ۲۲۰۶ دستگاه حمل‌ونقل عمومی تاکنون نوسازی شده که قابل‌قبول نیست. البته نسبت به سال‌های قبل شاهد روند رو به جلویی هستیم به طوری که ۵۷هزار دستگاه خودرو از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ برای نوسازی اسقاط شده بودند، این در حالی است که فقط سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه خودرو حمل‌ونقل عمومی فرسوده را اسقاط کردیم که 8هزار دستگاه آن تاکسی بوده است.

سالاریه اظهار کرد: باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد و آسیب‌شناسی کنیم چرا در این مدت نسبت به سال گذشته با کاهش نوسازی در این حوزه روبه‌رو بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =